Tuesday 5 May 2020

SHOPPING HAUL - SINGLE OR DOUBLE POLE CLOTHES RACK

Here we are on another posting . Ok what get me excited is when you got to buy the things you want . Since I dont like using any wardrobe so I bought Double pole Clothes Rack for my rumah sewa.

Sebab I fikir nanti I dah kahwin senang . Tak payah nak call lorry carry all my big item and etc.


 
So this time I bought this item . Where did I buy it ? I bought it at shopee jur .. RMO kan mana boleh keluar . So I decided to buy this to replace my old wardrobe yang koyak angkara kucing . Hahaha . So there is  colors here and I bought the white one . Ala2 ikea la kan ?? But I beli ikut kemampuan so I prefer cheapest stuff than purchase from Ikea . Ikea ni like just an idea la untuk meghias bakal rumah nanti kan ?




Ok here is the shopee shop name is you guys wonder . Masa I beli its only RM33 and I dont knowla harga sekarang . I provide sekali harga sebab I perasan some of the seller tak jujur main harga .. Time sales tetibe jadi lagi mahal dari harga biasa . Just for you guys punya reference la ok ?

  

As here we can see barang arrived in good condition and agak cepat during RMO nd dont worry there is manual provided.

  

So bermula la activity memasang clothes rack iolls . BTW Encik Tunang ni cerewet orang nya . Before started dia akan unboxing , susun semua item make sure cukup and skru pun dia kira taw . Jangan main2 . Color drop , bengkok semua dia particular . Screw is provided as well and it more than enough.







So first of all , He will start with cacak due batang dulu base dia dulu kan . In case baca manual pun tak faham2 lagi jugak .. Hehehe .. 




Maka inilah kejadian dia .. SO we just repeat the same step for the other side . To make it two side . After that we can combine the middle pole right ?





And ... Tadaa here is the result we almost done .. Actually the step is not complicated . Nampak halus je kan ? Macam tak kukuh ? Let me tell you something it is really stable . We know we girls kan ? Baju dah la banyak then you just hang everything there and I have not facing any issue my pole roboh or etch ..




And here some extra detail that I get from their shop . So this is why I say worth to buy .. You can get a good quality pole with a really cheap price . I sure that you want regret on it . Al maklumla sometime baju kita ni simpan lelama sangat dalam almari nnt mesti kuning especially macam Mell yang most of my clothes come in white color. So I more prefer and open clothes rack like this instead of wardrobe . I decided to buy more for my new home later . Stay tune on my other sharing ya .

9 comments:

  1. okay jugak rak macam tu untuk rumah sewa. praktikal sikit. nanti boleh tumpang gantung beg sekali hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nk tumpang ganting bag boleh .. Kne jdi housemate kite dlu 😅😅😁😁

      Delete
  2. Kadang simpan mcm ni lagi better, Nadia skrg almari tu nadia cabut pintu hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul .. Macam Mell bli almari kain .. Tapi xtahan lama and x kukuh .. Lagi2 kucing suka panjat2 end up koyak runtuh 😅😅

      Delete
  3. Replies
    1. Thank you .. Easy to carry juga .. Sgt sesuai utk student atau org bujang

      Delete
  4. kadang-kadang geram jugak nak bei rak macam ni. tapi baju banyak jugak. ni untuk jaket or kemeja boleh lah kot hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe ... Mcm Mell pon baju banyak .. Tpi alhamdulillah kukuh .. Cume kelemahan dye utk bju lipat2 kene tambah rak lain lagi ..

      Delete