Sunday 19 April 2020

MELLISA LITTLE KITCHEN - SPAGHETI BOLOGNESE

Halloooo Everybody ... Apa khabar ??

And ... Ofcoz Assalammualaikum ..

Another recipe here ? Actually sepanjang RMO I stayed at home cooking and I cook a lot of nice food but I tak tahu what to hupload .. Hahaha or maybe I dont know what should I name my dishes kot ..

Before RMO rasa nak makan apa boleh demand je kan ? Now rasa nak makan apa kene masak sendiri .. So here the recipe campak2 ..







Tadaaa .. Here the ingredients .. Kenal ye semua ingredients di atas anak2 .. 

Like I always says I cook apa yang ada and just campak2 and not really follow recipe as long as the taste masih ada kan ??

Maklum la duduk rumah bujang and peti sejuk is just like mini fridge at hotel tu so what do you expect kan ?? 

Aipp bersyukur Mell .. Dahla pakai peti sejuk housemate .. Hahaha ..

Dan kenapa tak pakai minch chicken coz I guna apa yang ada .. haha ..




First of all , Ofcoz Mell buat mana yang senang dulu which is preparation of spagheti kan ? Dont ask me why I letak garam and cooking oil . Petua my mum say nak bagi tak lekat .. So I just follow .. Nanti lekat datang laki satu masalah .. SO jangan cari pasal .. hahaha ..


And here my spagheti just nice and we let it cold and we can prepare the bolognese ...




Macam biasa la .. If yang memang selalu follow blog mell dah tahu bawang is a must in every cooking .. Bak kata orang tua menaikkan bau , rasa and etc .. So I put bawang putih and bawang besar tumis sampai naik bau .. and ofcoz la kene letak minyak if not how to tumis ?






Dah nama pun I replace the minch chicken so jangan la malas cut the chicken into small pieces and tumis sekali dengan semua bawang2 tu agak2 sampai masak and not forget sausage as well ..


So done semua .. Confirm its fully cooked ?? Ok next masukkan our prego sos ..




And sisa2 yang lekat dekat botol prego dont waste kacau dengan air and tuang habis dalam kuali sebab later on memang kite nak add on air pun and I put 1 spoon of chili sos .. Garam secubit and ready to dine .. Senang tak ??

Senang je .. Like I say masak ni campak2 je ..

No comments:

Post a Comment